(Gesponsord artikel)



HI-VISITAudioXperience

Aan tafel

Max Delissen | 08 oktober 2009

Er komen dus erg weinig zogenaamde passanten in de winkel. Op mijn vraag hoe AudioXperience dan haar klanten binnenhaalt antwoord Hans lachend: “We adverteren natuurlijk, maar verder moeten wij het inderdaad wat meer hebben van mond-tot-mond reclame. We bestaan nog niet zo lang, maar ik denk dat de manier waarop we onze klanten ontvangen en begeleiden aangenaam verrast. Mensen die voor het eerst bij ons op bezoek komen hebben bijna altijd een specifieke vraag, wens of probleem. Daar is die tafel voor. Eerst lekker zitten en een kopje koffie drinken, en er dan op ontspannen wijze achter komen waar we ze mee kunnen helpen. Omdat we veel op afspraak werken kunnen we ook ruim de tijd voor iedereen nemen. Ik vind dat heel normaal, maar vandaag de dag is dat niet overal meer vanzelfsprekend.”


(Foto - Paul Vermeulen, PHOTO40)

“Bovendien biedt de nieuwe inrichting de mogelijkheid om echt even apart te gaan zitten met de klant. Hiernaast zat je toch altijd een beetje in de loop. Als er meer klanten in de winkel waren leverde dat soms wat ongemakkelijke gevoelens op, vooral tijdens het afronden van de onderhandelingen. Bij de klant én bij ons. Een bijkomend voordeel is dat we in deze nieuwe ontvangstruimte de Head-Fi veel beter kunnen presenteren. En het is toch een product dat je wat gemakkelijker aan tafel verkoopt.”

Die tafel speelt dus een belangrijke rol in het bedrijf. Het voelt ook een beetje alsof je als gast bij Hans en Martijn aan de keukentafel zit. De koffie-met-iets-lekkers-erbij smaakt als vanouds uitstekend, en ik verhef me dan ook met enige tegenzin uit mijn comfortabele stoel om in de nieuwe luisterruimte te gaan kijken. De inrichting is op veel vlakken het tegenovergestelde van de oude ruimte. Het is er lichter en veel ruimer, en het hoge meubel aan de lange muur waar losse apparaten in staan biedt een zeer rustige aanblik.


(Foto - Paul Vermeulen, PHOTO40)

Door een slimme opstelling is de ruimte in feite in tweeën gedeeld. In het midden staan twee bloembakken met onderhoudsvriendelijke plantjes, met aan weerszijden twee stoelen die ieder op een van beide sets uitkijken. De uitgekiende belichting van de ruimte is zeer uitgebreid aan te passen door middel van een afstandsbediening. Volgens Martijn was dat een belangrijke voorwaarde waar de nieuwe ruimte aan moest voldoen. “Door de belichting dynamisch aanpasbaar te maken kunnen we de sfeer volledig controleren, en we zijn er inmiddels van overtuigd dat dat van grote invloed is op het welbevinden van de luisteraars.”

Ik ben het met hem eens. Er kan nog zo`n mooie set staan te spelen, als je onder kaal, wit TL-licht zit te luisteren klinkt het voor je gevoel helemaal nergens naar. En dat zou zonde zijn, want ik kan in de luisterruimte werkelijk geen enkel apparaat ontdekken dat niet een bepaalde begerigheid in mij opwekt. Wat me vooral opvalt zijn de luidsprekers van het Italiaanse prachtmerk Sonus Faber, die ik daar nog niet eerder heb zien staan.






EDITORS' CHOICE