(Gesponsord artikel)



HI-VISITAudioXperience

Het maken van keuzes

Max Delissen | 08 oktober 2009

Martijn licht toe: “We zochten een nieuw luidsprekermerk dat goed aansloot bij ons assortiment. We hebben van het begin af aan gekozen om een klein maar zorgvuldig op elkaar afgestemd merkenpakket aan te bieden. Zo`n eenvoud van keuze is overzichtelijker voor de klanten, en draagt ook duidelijk onze filosofie van kwaliteit en vakkennis uit. Bij de keuze voor onze merken zijn een paar zaken erg bepalend. Natuurlijk moet een apparaat of luidspreker goed van kwaliteit zijn, en uitstekend klinken. Maar wat we eigenlijk net zo belangrijk vinden is dat we zaken doen met leveranciers waar we een goed gevoel bij hebben en die onze insteek ook zien zitten.”


(Foto - Paul Vermeulen, PHOTO40)

“Daar bedoelen we mee dat het op persoonlijk vlak goed moet klikken, maar ook dat service en nazorg vanzelfsprekend zijn. Wij verwachten eigenlijk van leveranciers wat onze klanten van ons verwachten. We zitten nu eenmaal in een wat hoger prijssegment, en zonder goede leveranciers met hart voor hun producten krijg je dat gewoon niet voor elkaar.”

Hans vult hier op aan: “Wij hebben in korte tijd veel vaste klanten gekregen. Dat zijn onze ambassadeurs. Mensen die weten dat je bij ons niet alleen een goed product koopt, maar daar ook een stuk begeleiding en nazorg bij krijgt. Die vrienden meenemen wanneer die op zoek zijn naar iets nieuws.”

Omdat er in de winkel geen enkel beeldscherm te vinden is ligt de vraag voor de hand of er dan nooit klanten komen voor een complete AV-installatie. Daar blijkt Hans een duidelijke mening over te hebben.

“Wij specialiseren ons echt in geluidsapparatuur, en hebben daarbij gekozen voor apparatuur met een langere houdbaarheid. Of je nu Naim pakt, of Linn of Primare, het zijn allemaal merken die niet om de zes maanden met een nieuwe lijn op de markt komen. Bij televisies is dat schering en inslag. Daar is voor een kleine zaak geen droog brood meer aan te verdienen. Voor je de bestelde toestellen goed en wel in je winkel hebt hangen staan ze bij de dichtstbijzijnde dozenschuiver alweer in de aanbieding. Dat veroorzaakt alleen maar onrust bij de klant, en past daarom niet bij hetgeen wij voor ogen hebben.”


(Foto - Paul Vermeulen, PHOTO40)

“Maar natuurlijk kunnen we binnen ons merkenpakket ook bijzonder mooie meerkanaals installaties aanbieden. Net zo gemakkelijk als je bij ons terecht kunt voor een prachtige draaitafel of een goede hoofdtelefoon. Dat is ook het leuke van de samenwerking met Martijn. Ik ben meer een man van de digitale muziek en de Head-Fi, terwijl Martijn juist weer veel beter is met analoog. We vullen elkaar wat dat betreft echt heel goed aan.”






EDITORS' CHOICE