De naam Chris Feickert en analoog zijn sinds het begin van deze eeuw synoniem. Na een doctoraal studie en een carrière in de chemische industrie neemt de dan 38 jarige Chris in 2002 een radicaal besluit. Hij verlaat de chemie en stort zich geheel op de muziekreproductie. Dat doet hij samen met een legendarische naam in de analoge wereld, Thomas Scheu.
Uit Music Emotion - September 2010
Scheu werkt al sinds het midden van de jaren `80 aan het ontwerpen en verbeteren van draaitafels, armen en elementen. Chris komt het team versterken en vormt met Scheu een hecht duo. Dit duurt echter maar kort door het plotselinge overlijden van Thomas in 2004. Het werk moet toch doorgaan en Chris helpt Thomas` vrouw Ulla verder met het in stand houden en uitbreiden van Scheu Analog. In 2005 is het tijd om volledig zelfstandig met `Dr. Feickert Analogue` aan de slag te gaan.
Het eerste idee dat werkelijkheid wordt onder de Feickert naam is de Protractor. Dit is een heel ingenieus hulpmiddel om een element uiterst precies uit te lijnen voor de gebruikte arm. De Protractor is geschikt om met armen van 21,8 cm tot wel 45 cm te werken. Chris heeft de vergelijkingen die de Zweedse professor Erik Löfgren in 1938 heeft opgesteld om tot een zo laag mogelijke vervorming te komen in het ontwerp verwerkt. Het resultaat van een instelling met de Protractor is dat het element de ideale tangentiale positie heeft om zo de plaat het best af te tasten. De Protractor is een onmisbaar hulpmiddel gebleken voor iedereen die serieus met een draaitafel bezig is.
Booreiland
Zoals gewoonlijk kruipt het bloed waar het niet gaan kan en Chris gaat aan de slag met het ontwerpen en ontwikkelen van een eigen draaitafel. Het resultaat is de Twin, een grote `naakte` draaitafel waar de vorm de functie volgt. De functie was het zo precies mogelijk afspelen van vinyl zonder daarbij gehinderd te worden door storende mechanische resonanties van buitenaf. Hiervoor heeft Feickert het zogenaamde MARC, het Mechanical Anti Resonance Circuit bedacht.