Om nou te zeggen dat Jadis een innoverend merk is, dat de trends met hoge snelheid volgt, is ver van de waarheid. Een enkele keer verschijnt er een nieuwe cd-speler of versterker en geheel tegen alle marktbewegingen in, worden de prijzen elk jaar standaard met enkele procenten verhoogd. Jadis begint eigenlijk een soort cultstatus te krijgen. Het is de meest solide investering in audioland. Het merk doet niet mee aan de waan van de dag. Daarvan getuigt ook de DA60, een van de meest eclatante verkoopsuccessen van de laatste tijd.
Jadis heeft een uitgesproken luxe-status. Glanzend staal en goud zijn de attractiepunten. De meeste apparaten zijn hardwired en extreem degelijk gebouwd. Wellicht zijn ze bedoeld voor de tot rust gekomen audiofiel, die eindelijk ontsnapt is uit de vicieuze cirkel van kopen, inruilen en opnieuw kopen. Sommigen begrijpen pas na twintig jaar, dat ze op die manier verdraaid weinig echte vooruitgang hebben geboekt.
Wie begon met de aanschaf van een Jadis-set heeft feitelijk het hele technische probleem omzeild en al die tijd genoten van hemelse muziek. Schreef Erich von Däniken daar al niet over in 'Waren de goden audiofielen'? Jadis staat altijd voor iets dat 'muzikaliteit' heet en feitelijk niet omschreven kan worden. Wellicht is het een combinatie van gemak, harmonische rijkdom, klankgetrouwheid en holografische afbeelding.