Het Italiaanse hifi merk Bluenote heeft besloten om de naam voor haar producten te wijzigen in twee nieuwe merknamen: Goldenote en Blacknote. Dit laat Importeur Sneek HiFi ons weten in een persbericht.In samenspraak met het Amerikaanse platenlabel Columbia Records, dat ook eigenaar is van het fameuze jazzlabel Blue Note, heeft men besloten om een duidelijke scheiding te maken tussen software en hardware.
Van deze gelegenheid heeft de succesvolle Italiaanse hifi-fabrikant meteen gebruik gemaakt om het merk Blacknote op de markt te brengen. Dit merk richt zich voornamelijk op de steeds groter groeiende markt van diverse high end digitale bronnen en het uitvinden van diverse innovatieve oplossingen voor integratie van digitale media in hifisystemen.
Hiervoor heeft Blacknote al diverse partners uitgezocht, die iedere audiofiele wens mede tot een succes kunnen maken. Ook uit eigen huis komen enkele sterke uitvindingen; Blacknote heeft al een eigen microchip ontworpen die onder andere displays, digitaal dvd- en cd-transport, High Definition Wireless en Wi-Fi verbindingen kan beheren en bedienen en 100% compatibiliteit biedt met alle reeds bestaande audio producten op de wereld.
Ook noemenswaardig is dat Blacknote als eerste ter wereld een digitaal-analoog converter heeft ontwikkeld. Met een hoge 32-bit resolutie en een dynamische oversampling van minimaal 768KHz vernieuwt Blacknote de manier van luisteren naar digitale bronnen.
De producten die voorheen onder de naam Bluenote bekend stonden, gaan nog steeds door onder de naam Goldenote.
De samenwerking tussen de Italiaanse HiFi-fabrikant en het beroemde muzieklabel betekent een zekere stap in toekomst, die Sneek HiFi dan ook van harte omarmt.